Nagelrutin

Här kommer inlägget om hur jag sköter mina naglar. De kanske blir lite långt men jaja ;)
 
Det första jag gör är att fila på själva nageln med en "buffer" (tror jag det heter) från H&M
. Den har fyra olika steg som man gör i ordning från 1-4 (nähä?). Detta gör att naglarna blir superlena och jämna!! Dock ska man inte göra det mer än en gång i månaden för gör man det för ofta kan naglarna bli svagare och det vill man ju inte haha :) Sen skrubbar jag av resterna med en nagelborste.
 
Sen tar jag en Cuticle remover från Scratch och applicerar på nagelbanden och låter verka i några minuter. Detta tar bort döda hudceller m.m. från nagelbanden vilket gör dom friskare (och friska nagelband leder till fina naglar). Detta gör jag ca 3 gånger i veckan.
 
Innan jag skrubbar av Cuticle Removern så trycker jag ner mina nagelband med en manikyrsticka från H&M, samt "drar" med tandpetaren längst nagelbanden för att dra bort rester osv.
 
När jag skrubbat av removern tar jag ett Nagelbands - och nagelrengörare från Depend. Även denna applicerar på nagelbanden och låter verka i 4 minuter. Sen skrubbar jag av naglarna igen. Det gör jag också ca 3 gånger i veckan.
 
Sen tar jag en nagelbandsolja från OPI som jag beställde på Ebay.com och applicerar på nagelbanden men även en bit in på fingertopparna. Denna återfuktar nagelbanden och fingertopparna sjukt bra efter första gången!! Denna låter jag bara torka in i huden så jag sköljer inte av den eller så. Detta gör jag 2 gånger per dag.
 
När nagelbandsoljan har torkat lite tar jag en Nagel - och nagelbandscreme från H&M och applicerar på nagelbandet, lite av fingertopparna och upp på hela nageln. Denna återfuktar också jättebra samt stärker naglarna lite. Det gör jag också 2 gånger per dag.
 
Efter det tar jag bara en handcreme från Kicks över hela händerna. Även det gör jag 2 gånger per dag.
 
Det sista jag gör är att applecera en nagelstärkare från Sally Hansen. Dock väntar jag en stund med detta så att naglarna inte är allt för kladdiga eller fettiga av krämerna osv. För annars fäster inte lacket lika bra. Detta gör jag 2-3 gånger i veckan ungefär.
 
Måste bara säga att dessa produkter gör verkligen skillnad!! Nagelbanden blir såå mycket finare och inte så torra, dessutom stärks naglarna och växer snabbare. Jag har upplevt stoor skillnad sen jag började med detta, vilket var lite mer än ett halvår sen (gjorde dock bara delar av det då för jag hade inte alla grejer innan). Innan det gjorde jag inget för att sköta om mina naglar och det märktes!!
 
Förlåt för jättelångt inlägg men jag hoppas ni orkade läsa i alla fall :)


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback