Veckans fototips - Vitbalans

Tänkte börja med "Veckans fototips". Jag kommer alltså publicera ett inlägg varje lördag om olika fototips. Eller jag ska i alla fall försöka göra det regelbundet så länge som möjligt haha. Denna veckans tips är i alla fall Vitbalans.
I detta fallet ha jag velat få ett varmare ljus för att framhäva de fina höstfärgerna lite bättre. Nu till hur man ställer in Vitbalansen.
 
Psst.. Skippa autoinställningen helt och ha istället på inställningen P. P är i princip som Auto bara det att man kan använda lite manuella inställningar om man vill, men man behöver inte. Om du inte vill eller kan ställa in kameran själv gör den det åt dig. Men på ett mycket snyggare sätt än att bara ha på Auto. Så kort sagt, skippa Auto och använd P-inställningen istället!
 
Kommentera gärna vad ni skulle vilja ha för andra fototips :)


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: Anonym

Superbra tips, du förklarar jättebra! Jag skulle vilja veta mer om slutare och bländare, har aldrig fattat riktigt vad det är och hur man använder det, tack på förhand :)

2013-10-05 @ 15:11:57

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback