Sista dagen på lovet

Idag är det sista dagen på sommarlovet vilket känns skit verkligen. Jag börjar ju som ni säkert vet gymnasiet imorgon och just nu känner jag mest ångest om jag ska vara ärlig. Jag skulle inte säga att jag är nervös direkt. Men jag hatar förändringar och att gå från högstadiet till gymnasiet är en väldigt stor förändring enligt mig. Att komma till en ny klass där man inte känner en enda människa (ska dock gå i samma klass som Jennifer tror jag), ny skola och nya lärare. Jag gillar att känna trygghet, känna mig säker och trygg i min klass och gå i samma korridorer man alltid gått i. Sen vet jag ju att man vänjer sig och gymnasiet kanske blir den bästa tiden i mitt liv, vem vet? Men just nu kan jag inte känna nyfikenhet, spänning, glädje eller något i den stilen. Jag känner endast nej. Bara nej. 
 
Idag har vi  i alla fall varit hemma hos våra kompisar och fikat. Även bokat en resa tillsammans med dom som kommer bli så jävla grym! Men jag tänker inte avslöja något ännu hehe. Vi åkte dit vid tre och kom precis hem. Innan det gjorde jag inte så mycket, satt vid datorn, hjälpte mamma med en sak, duschade och lite sånt. Ikväll ska jag kanske träffa mina kompisar. Har inte träffat Sofia på över två månader så det skulle vara såå kul att äntligen ses! Känner att detta inlägget blev väldigt flummigt men det får ni leva med haha. Vi hörs!


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: MADDISENJ.SE

Verkar vara många som börjar skolan i morgon. Själv börjar jag jobbet igen efter 4v semester, hade gärna varit ledig ett tag till :p

2014-08-17 @ 18:47:30
URL: http://maddisenj.se

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback