Framme i Ho Chi Minh

Nu är vi framme i Ho Chi Minh, eller Saigon som det för det mesta kallas. De flesta säger Saigon tror jag men det riktiga namnet är Ho Chi Minh. Lite halvskevt men anyway haha. Vi kom i alla fall hit vid tio på morgonen ungefär. Då åt vi lunch lite snabbt på hotellets restaurang och sen träffade vi våra sysslingar. Mammas kusin Peter har flyttat hit så därför har vi sysslingar och så här. Så Peter och ena sysslingen visade oss runt lite snabbt i en liten del av staden. Sen shoppade vi en stund, mest på enn shoppingcenter som hette Parkson. Hittade inte supermycket men det jag köpte är jag såå nöjd med! 
 
Sen fick vi nycklarna till hotrellrummet, det är verkligen såå himla fint! Hur stort som helst med eget kök och allt, typ som en lägenhet. Så det äger. I alla fall, jag, Max och Kalle badade en stund i poolen och sen duschade vi och så vidare för att gå ut och äta. Vi åt på en jättegod restaurang som hette Mai (tror jag). Nu har vi ganska precis kommit tillbaka till rummet och jag ska snart sova. Klockan är elva på kvällen här och vi har varit uppe sen sex på morgonen och gått typ hela dagen. Kram!


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback