Hemma från Tivoli

God kväll/natt! Nu är vi på hotellet efter en lång och rolig dag på Tivoli. Vi kom fram till Köpenhamn ungefär hal två och då gick vi direkt till hotellet och lämnade en del packning och så. Sen gick vi till tivolit och vi började med att äta lunch. Efter det åkte vi Rutchbanan som är en ganska "ofarlig" bergochdalbana, men väldigt rolig! Sen åkte vi massa annat, käkade Ben nd Jerry och gjorde sånt man gör på tivolin. Jag och Kalle åkte en skitrolig karusell som hette Vertigo (googla om ni vill se). Den var heeelt jävla sinnessjuk! Men grymt rolig och hamnar på top fem av mina karusellfavoriter haha. 
 
Sen åt vi kvällsmat på en supermysig restaurang. Maten var jättegod så det var lyckat! Sen åkte vi lite mer karuseller och så. Så denna dagen var verkligen superbra! Det jag gillar med just detta tivolit är att det är så himla mysigt. På kvällen lyser det lampor i olika färger överallt, det är trevligt med massa dammar, parker, fntäner osv. Samt att det finns massa goda restauranger och fik och så. Så även om tex Liseberg har roligare attracktioner, så föredrar jag detta tivolit just på grund av miljön. Älskar detta tivolit! Men nu måste jag sova så jag orkar med morgondagen, god natt!
Bild på Vertigo som jag tog från google. Det funkar av någon anledning inte att föra över bilder från kamern. Så dom får ni se när vi kommer tillbaka till Sverige.


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback