Lyckad julfest

God morgon! Julfesten igår blev jättelyckad! Vi kom hem till dom vid halv fem ungefär och då bötjade vi direkt med att baka lussekatter och lussebullar. Dom blev väldigt goda :) Sen åt vi middag, till förätt hade pappa gjort jordärtskocka- och hummersoppa och det var jättegod. Sen till varmrätt åt vi revben och potatismos med tryffel i. Okcså väldigt gott! Sen gjorde vi knäck och ett pepparkakshus som faktiskt blev ganska gulligt. Vi kollade även på lite videofilmer från äldre julfester, från typ sju år tillbaka, fyfan vad vi garvade haha. Vi spelade även Sequence som är en form av kortspel om man spelar på lag och vi brukar spela det med dom. Vi körde killarna mot tjejerna och de som vann fick bestämma en weekenresa vi ska åka på. Tyvärr vann killarna, men i och för sig var det dom som vann när London-resan med dom bestämdes och den var helt fantastisk!
 
Idag är det ju första advent, så himla mysigt! Jag vaknade vid 11 ungefär av att mina bröder väckte mig för att vi hade fått en advents-julklapp. Jag är så himla glad över den och jag visar vad det är senare. Idag har jag inte så mycket planer, har nyss städat mitt rum (igen haha) och nu sitter jag och lyssnar på poddar. Vi hörs mer senare!
Bilder från julfesten. 


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback