Trysil dag 5 - Grillat i backen

Detta skrevs den 18 februari kl. 22.14
 
Hej finisar! Idag när vi vaknade så såg vi att det var soligt ute. Så jag, Max, pappa och Johan åkte ut direkt när liftarna öppnade och åkte upp till toppen av Trysil. Vi har inte gjort det innan i år med tanke på att vädret inte har varit jättebra, men det var verkligen såå fint där idag! När vi skulle åka mer åkte vi en svart backe med 45 graders lutning, och 45 grader i en skidbacke är jäävligt brant ska jag säga er. Men vi tog oss ner och sen hade vi riktigt härliga åk resten av biten ner. Att åka skidor i nypistade backar och strålande solsken är ganska oslagbart faktiskt.
 
Till lunch grillade vi korv i backen tillsammans med familjen Ingemarsson (dom vi var i London med i höstas) som också är här i Trysil. Det var jättegott! Efter det åkte vi lite skidor med dom också. Dock hade det fina vädret försvunnit och det började istället snöa blötsnö. Så lite innan tre åkte vi tillbaka till stugan. Då chillade vi bara, jag har blivit väldigt förkyld så jag var ganska trött. Nu ska jag sova, godnatt!
Några bilder från när vi grillade, bilder från toppen kommer upp i ett eget inlägg. 


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback