31 juli

Sorry att jag inte bloggade igår, men jag hade lite bloggtorka. Under dagen hände inte så mycket och sen på kvällen kom våra kompisar hit på middag. Så det var mysigt. Idag på morgonen kom mormor, morfar och Jens hit en liten stund. Dagens planer är att baka tre chokladtårtot för min kusin har tagit läkarexamen och vi ska dit på fest imorgon. Så jag ska baka efterrätten till det. Förutom det har jag inte så mycket att dela med mig av, kram.
Bild från när vi flög till Frankrike, har lite bildbrist just nu.

Julia och Lina

Idag direkt när jag vaknade cyklade jag till stan och mötte upp Julia och Lina. Vi gick först på stan en stund, åt lunch, kollade i affärer och sånt. Jag köpte en jättefin crop top på H&M som jag är väldigt nöjd med. Efter det gick vi hem till mig och tillbringade resten av dagen här. Vi satt typ bara och snackade lite om allt möjligt så det var mysigt. Nu har de åkt hem och jag har inga speciella planer för kvällen. Hoppas ni haft en bra dag, det har i alla fall jag.

Tillbaka i Sverige

Nu är jag tillbaka från Biarritz. Flyget gick igår kväll lite efter åtta och dagen tillbringade vi på stranden. Jag lyckade bränna mig en del i solen så mitt ansikte är väl inte det vackraste just nu haha. I alla fall, vi landade i Köpenhamn vid halv elva och sen åkte vi hem till Växjö.  Vi kom hem vid två på natten ungefär och efter en snabb dusch gick jag och la mig. Så jag hann inte uppdatera något igår vilket ni säkert förstår. Idag vaknade jag vid elva och sen dess har jag packat upp, städat mitt rum samt satt upp en ny ljusslinga som jag fick i födelsedagspresent. Det blv jättefint tycker jag. Idag är jag ganska trött så jag ska bara slappa framför lite serier (fick ett Netflixkonto i födelsedagspresent så det ska invigas). Kram.

Sista surflektionen

Idag var det vår sista surflektion, vi har faktiskt lärt oss en hel del och idag gick det ganska bra faktiskt. Vi hade lite senare lektion än vanligt idag så vi var på stranden på förmiddagen istället. Så jag låg och solade samt lyssnade på Zara Larssons sommarprat. Det var så bra, ni måste lyssna på det. På kvällen åt vi på en restaurang som var jättegod och nu är vi i lägenheten och degar lite. Imorgon kväll åker vi tillbaka till Sverige vilket helt ärligt suger. Flyget går runt åtta på kvällen så på dagen ska vi chilla på stranden. God natt finisar.

San Sebastián

Idag åkte vi som sagt över till Spanien, till San Sebastián. Det var en ganska gammal men mysig stad. Det enda som var synd var att alla butiker jag var intresserad av att shoppa i (typ sephora) var stängda. Men i alla fall, efter att vi tittat runt lite samt ätit lunch gick vi till en strand som låg mitt i stan typ. Det var supermysigt och stranden var väldigt fint. När vi kom tillbaka till Biarritz åt vi kvällsmat och sen gick vi till stranden och tog lite drinkar vid solnedgången. Nu har vi kommit tillbaka till lägenheten och sitter bara och slappar lite. Kram.

It's my birthdayyy

Idag är det ju min födelsedag, så jag blev väkt på sängen med presenter och en jätegod chokladbakelse. Efter det gick vi till stranden, sen surfade vi och efter det gick vi tillbaka till stranden och var där resten av dagen. Typ exakt som igår alltså haha. På kvällen gick vi ut och åt på en restaurang som jag valt för att fira mig lite mer. Vi tog lite olika förätter, sen åt jag räkor och en stor glass till efterrätt. Allt var jättegott och nu är jag så mätt haha. Jag hade i alla fall en superbra födelsedag! Imorgon ska vi åka över till Spanien till en stad som heter San Sebastián. Jag vet inte exakt vad vi ska göra där men jag hoppas vi ska bada lite för det ser så fint ut. Hoppas ni haft en bra dag, god natt.

Heldag på stranden

Idag har det varit såå varmt och soligt här! De andra dagarna har varit mer molniga men idag har det varit sol typ hela dagen vilket är himla skönt. På morgonen var jag och mamma en stund på stranden och sen surfade vi. Det går bättre och bättre och är faktiskt väldigt roligt. Efter det gick vi till stranden igen och var där resten av dagen, så härligt! På kvällen åt vi på en restaurang som jag glömt namnet på, men jag år risotto med räkor och det var gott. Imorgon är det min födelsedag, wheyy haha. Så det ska bli jättekul, det är ju alltid roligt att fylla år haha.

Middag på Le 02 verdum

Idag kunde vi tyvärr inte surfa för vattnet på stranden där surfingen är hade blvit lite förorenat typ (?), men det kommer vara borta imorgon så då kan vi surfa igen. Idag gick vi istället till stranden som ligger nära lägenheten och badade där. Dock har inte vädret varit så bra och efter ett tag började det regna så det var lite synd. Fast vi badade en hel del i alla fall för det var väldigt stora vågor vilket var såå kul.

Vid sextiden gick vi tillbaka till lägenheten, fixade oss lite och sen gick vi ut och åt på en jättegod restaurang som hette Le 02 verdum. Vi åt en meny med förätt, varmrätt, och efterrätt och det var verkligen gott. Jag åt gravad lax, entrecote och fruktsallad med glass och kaksmulor till efterrätt. Nu är vi tillbaka i längenheten och ska väl snart gå och lägga oss. Imorgon ska det bli superfint väder så jag är så taggad!
Bilder från förätten och varmrätten, fick tyvärr inte till någon bild på efterrätten men whatever.

Food market

Idag efter frukosten gick vi in till stan för att handla lite. Vi gick till en mat-marknad och det fanns huuur mycket mat som helst. Allt från frukt till räkor, frn bröd till kött och så vidare. Vi köpte bland annat lite lunch till idag, jag, mamma och pappa åt stora räkor och dom var såå goda! Nu har vi precis ätit klart och snart ska vi åka och surfa. Så det ska bli jättekul!

Dag 1 i Frankrike

Idag var det första dagen här i Frankrike. Efter vi hade ätit frukost och sånt åkte vi till stranden för att surfa. Vi ska gå en surfskola i en och en halv timme i fyra dagar. Så idag var det första lektionen och det var faktiskt jätteroligt! Det var ganska svårt, eller i alla fall att komma upp på brädan. Men när man väl ställt sig upp var det inte svårt. Men det var i alla fall himla kul.

Efter det åt vi lunch och sen var vi på stranden resten av dagen. Vi köpte frigolitbrädor typ för att kunna småsurfa lute på vågorna även på fritiden haha. Sen gick vi till lägenheten, åt kvällsmat, duschade och nu har vi precis spelat plump tillsammans. Hoppas ni haft en bra dag för det har jag, puss.
¨Några bilder från stranden där vi surfade idag.

Beautiful veiw

Utsikten utanför fönstret här är verkligen så fin! Dessa bilder är från igår kväll när vi kommit fram, precis efter solnedgången. Så vackert. Dpck var det ännu finare i verkligheten men jag fotade med den lilla digitalkameran så det gick inte riktigt att fånga.

Framme i Biarritz

Nu har vi äntligen kommit fram till Biarritz. Vi komfram till lägenheten  vid halv tio ungefär och efter att ha bytt om och lite sånt gick vi ut för att hitta något ställe att äta på. Vi hittade en mysig restaurang vid havet, jag åt bläckfisk och det var jättegott. För er som inte vet så älskar jag de flesta skaldjuren och sånt. Efter vi ätit köpte vi jättegod glass och nu är vi tillbaka i lägenheten. Det är såå varmt här i Frankrike, vi gick förbi en utetermometer och den visade 30 grader klockan tio på kvällen, så det är jätteskönt! Men nu ska vi snart gå och lägga oss, kram.
Två bilder från middagen, jag vet att jag ser lite skev ut på den andra men whateveer.

Kastrup

Heej på er! Just nu sitter vi på Kastrup (Köpenhamns flygplats) och väntar på att boarda. Flyget skulle egentligen gått nu men det blev en timme försenat så nu sitter vi bara och väntar. Förutom det har allt gått väldigt smidigt, alltså med incheckning och sånt. Vi har även ätit lunch på O'Learys, jag åt kött och pommes och det var väldigt gott. Jaja, jag ville bara uppdatera lite snabbt. Ha det bra så hörs vi ikväll.

Hejdå Sverige

Packar

Idag vaknade jag vid elva, käkade frukost och sen kollade jag på lite serier. Jag har även packat inför Frankrike, klippt gräset samt lite andra förberedelser inför resan. Åh jag är så taggad! Nu har jag i alla fall packat klart det mesta, men jag måste städa mitt rum för typ halva min garderob ligger på golvet just nu haha.. Men denna dagen har inte varit jätteintressant så jag har väl inget mer att berätta. Vi hörs imorgon, slänger nog upp något inlägg under ditresan, annars hörs vi imorgon kväll i Frankrike, kram.

Vacation nails

Eftersom vi åker till Frankrike imorgon (!!) så målade jag mina naglar idag. Jag körde på samma design som jag alltid gör när vi ska på solsemester haha. Jag blev i alla fall nöjd, dock gör bilderna inte färgen rättvisa då den är mycket varmare och starkare i verkligheten.

Lilla Engla #2

Wishlist/Wanties

Lilla Engla

Hemma från Göteborg

Nu har vi kommit hem från Göteborg igen. Jag har haft det ättebra och hela Gothia har varit över min förväntan. Hela arragemanget var sjukt bra gjort och det var superkul att vara där även om jag själv inte spelade fotboll. I alla fall, idag efter frukosten åkte jag, mamma, Kalle och pappa in till stan i Göteborg för lite shoppig. Jag hittade ett par jättesnygga svarta jeans som jag är så nöjd med. Vi åt även lunch på ett sushi-ställe, jag åt dock inte sushi för jag gillar inte det.

Efter det åkte vi tillbaka till stugan, packade och sen åkte vi hem till Växjö. Vi kom hem för ungefär en timme sedan och jag har packat upp och städat mitt rum. Ikväll ska vi grilla med våra grannar så det ska bli mysigt. Jag hoppas vi ska äta snaaart för jag är jättehungrig haha.
Tre bilder från i måndags kväll när jag, Annie, Lois och Kalle klättrade upp på några klippor precis bakom våra stugor.

Liseberg dag 2

Idag tidigt på morgonen åkte Annie och Lois hem. Vi har verkligen haft jätteroliga dagar här i Göteborg och det var superkul att dom kunde komma hit. Idag var i alla fall jag och min familj (utom Max) på Liseberg, så det blev andra dagen i rad för mig, yeyy haha. Vi köpte ett åkband för hela Gothia-veckan så man får ju passa på. Det var i alla fall jättekul! Vi åt lunch på en jättemysig fiskrestaurang, jag år räkor och surdegsbröd och det var så gott.

Vid sextiden lämnade vi Liseberg och åkte hem till mammas och pappas kompisar på middag. Vi åt grillat som var jättegott, och sen satt vi väl mest och pratade typ. Men det var trevligt i alla fall. Nu har vi precis kommit tillbaka till stugan och jag ska ta och duscha, vi hörs imorgon.
Två bilder från lunchen på Liseberg.

Lisebergs Lustgård

Bästa Liseberg

Nu har vi kommit hem från Liseberg. Vi har haft det så himla bra verkligen! Vi kom dit vid elva och efetr ett åk i Helix käkade vi en snabb lunch och sen åkte vi Atmos Fear. Resten av dagen åkte vi massa karuseller såklart, alltså vi åkte verkligen allt (utom bebiskaruseller haha). En av de bästa åkturerna var i Colorado, vi hamande med ett asgött gäng från Göteborg och vi lyckades på något sätt fastna på ett ställe där det sprutade vatten typ hela tiden haha. Så vi blev såå blöta, fast jag klarade mig dock ganska bra. Efter det åkte vi ännu mer, åt kvällsmat och sen avslutade vi med ett åk i slänggungan, som alltid haha. Det var i alla fall en sjukt bra dag på Liseberg!

Liseberg

Just nu är vi i kön till Helix, tagga! Ville bara slänga upp ett snabbt inlägg från mobilen så ni vet att jag lever haha. Nu kör vi!

En kväll vid hamnen

Ikväll vid niotiden tog jag, Annie och Lois spårvagnen till hamnen här i Göteborg för att kolla på solnedgången. Det låter fett cheesy men det var väldigt mysigt, vi satt och pratade och åt kakor typ. Det jag skrev innan om en tidig kväll sket sig lite då vi kom hem lite senare än beräknat, men det var det värt för det var såå fint vid hamnen!

Äventyrsgolf

Idag på morgonen kollade vi på en av Sandsbros matcher, alltså laget när Max spelar. Den vann dom med 2-1 så det var jättekul! Efter det åt vi lunch och sen åkte jag, Annie och Lois till Heden (Gothias centrum kan man säga) och gick runt lite och sen spelade vi äventyrsgolf. Det var roligt, dock var jag seriöst sämst på golfen haha. Efter det åkte vi tillbaka till stugan, solade lite, spelade kort och nu slappar vi bara. Om typ en halvtimme ska vi göra mat och ikväll ska vi fixa massa gott snacks som vi köpt och kolla på HIMYM. Imorgon ska vi upp fett tidigt för Max spelar match vid sju på morgonen som vi ska se, och sen ska jag, Annie och Lois på Liseberg, wiee! Så idag blir en ganska tidig kväll för oss, kram.

Gothia Opening Ceremony

Shopping i Nordstan

Idag är det dag två här i Göteborg, och Annie och Lois har anlänt! Wheey haha. Jag mötte upp dom på centralen vid två och efter att vi åkt och lämnat deras packning i stugan kollade vi på en av Max matcher, som dom tyvätt förlorade. Efter det åkte vi tillbaka till stan för att shoppa lite. Vi gick till Nordstan vilket är typ ett shoppingcenter kan man säga. Jag köpte dock ingenting men vi hade det mysigt i alla fall.

Vid halv sex åkte vi tillbaka till stugan och åt kvällsmat, och efter det åkte vi tillsammans med min familj till Gothia Cups invigning. Den var faktiskt väldigt bra och avslutades med massa fyrverkerier så hela Ullevi var fylld av rök haha. Nu har vi recis kommit till stugan och vi sitter och slappar med lite chips. Vi hörs mer imorgon.

IFK Göteborg vs Norrköping

Kvibergs Camping

Nu har vi kommit fram till Göteborg och till Kvibergs Camping. Hela Sandsbro-laget (där Max spelar) har hyrt stugor tillsammans där vi ska bo under cupen. Dom är faktiskt väldigt fina och det är himla mysigt här. Dessutom finns det gratis wifi så jag kommer kunna uppdatera bloggen. Nu har vi precis kommit fram och ikväll ska vi gå på en fotbollsmatch. Göteborg ska spela mot Norrköping, som spelar i Allsvenskan. Så det är dagens planer, hoppas ni har det bra. Kram.

Göteborg imorgon

Nu har Engla blivit hämtad igen och jag har precis städat lite på mitt rum. Resten av kvällen tänkte jag bara slappa lite samt äta godis haha. Jag måste även packa för imorgon åker jag och min familj till Göteborg. Min lillebror Max ska spela Gothia Cup så vi ska dit och titta. Annie och Lois kommer även upp några dagar så då ska vi hänga lite i Göteborg vilket ska bli superkul. Har varit i Göteborg flera gånger men oftast bara på Liseberg och har alltså knappt sett själva stan. Om det går bra för Max lag i cupen så stannar vi till på lördag, alltså sex dagar totalt. Men jag kommer ta med mig min dator så det kommer uppdatering därifrån.

Barnvakt åt Engla

Igår kom som sagt min kusin och hans familj hit. De kom runt fyratiden och sov över här. Så vi åt middag, fikade, satt och pratade och lekte med lilla Engla. Idag är vi (jag och min familjs typ) barnvakter åt Engla för de andra är iväg. Så det är mysigt. Nu är mamma ute och går med henne lite så jag har tagit en liten paus kan man säga haha. Jag hoppas ni hade en bra gårdag, kram.
Två bilder från när vi var på lekplatsen igår, hur söt är inte Engla?

Fresh Strawberries

Torsdag

Hej på er! Idag har jag varit väldigt trött så jag har inte gjort så mycket. På morgonen städade jag mitt rum och lite senare åkte jag, mamma och Kalle och handlade lite. Sen åkte vi till Toftastrand och köpte fika, så gott haha. Imorgon kommer min kusin, hans fru och deras 1-åriga dotter Engla hit. Dom ska äta middag här och så, så det ska bli mysigt. Det var väl allt jag hade att säga nu, puss.

Bilder från Tivoli

Tivoli och Emporia

Nu har jag kommit hem från två grymma dagar i Köpenhamn och Malmö! Jag, Annie och Lois lämnadeVäxjö imorgon på morgonen och vid tolv kom vi fram till Tivoli i Köpenhamn. Där gjorde vi allt det där man gör på tivoli, vi åkte massa karuseller spenderade överdrivet mycket pengar på spel, skrattade och allting och så vidare. På kvällen åt vi middag på en restaurang som hette Färjekrogen och det var såå gott, efterrätterna var verkligen to die for haha. Efter det åkte vi lite mer aruseller och när tivolit stängde tog vi tåget till Malmö och sen taxi hem till Peter där vi spenderade natten.

Idag efter frukosten åkte vi till Emproia och tillbringade dagen där. Jag köpte inte alls mycket dock, dels för att jag mest var där i nöjessyfte och inte för att shoppa, dels för att jag inte hittade jättemycket jag behövde/ville ha och dels för att det inte var så jättelängesen jag var på Emporia med mamma. Men vi hade jätteroligt i alla fall och jag är jättenöjd lver det lilla jag köpte. Vid sju tog vi tåget tillbaka till Växjö och jag kom hem för lite mer än en timme sen. Så detta har verkligen varit två heeelt grymma dagar och jag har haft så jäkla roligt!
Två bilder från idag, det kommer bilder från Tivoli imorgon.

Allsång i Linnéparken

Idag började jag dagen med att gå ut och springa, och efter det åt jag frukost, städade mitt rum och sen kollade lite på serier. Senare på kvällen mötte jag upp Annie, Lois och Ida i stan för att gå till Linnéparken på allsång. Vi hade med oss pizza, kakor och dricka och så satt vi ute på gräset och typ snackade, garvade och lyssnade på allsången.

Nu har jag kommit hem igen och har precis packat lite. För imorgon ska jag, Annie och Lois till Köpenhamn! Vi ska gå på Tivoli och det ska bli så jävla roligt, älskar karuseller mest av allt i livet typ. Sen på onsdag ska vi gå på Emporia i Malmö och efter det åker vi hem igen. Så de kommande två dagarna kommer bli så bra! Jag är så taggad på Tivoli just nu det är helt sjukt haha.
Två bilder från allsången, den första var egentligen en snap till Sofia så det är därför jag ser helt skev ut haha.

Going to France

Ja ni läste rätt, om exakt två veckor åker jag till Frankrike! Jag och min familj ska till ett ställe i södra Frankrike som heter Biarritz. Jag har varit i Frankrike tre gånger tidigare men aldrig i Biarritz så det ska bli superkul! Vii har hyrt en lägenhet nära stranden och det vi kommer göra på semestern är väl mest att sola och bada på stranden. Sen kommer vi även testa på att surfa då Biarritz är typ "känt" för det. Jag har aldrig gjort det så det ska bli spännande. Det ska i alla fall bli sjukt roligt och jag är supertaggad inför denna resan, det kommer bli grymt!

Hemma från sommarstugan

Idag har det varit sjukt varmt i sommarstugan, så på flrmiddagen solade jag och badade på bryggan. Även idag åkte vi ut på båten efter lunch. Denna gången gick vi dock inte i land någonstans utan vi la ankare ute på havet och badade direkt från båten. Det var mysigt och såå skönt att bada för vi höll på att dör av värme haha. Efter båtturen slappade vi lite och efter kvällsmaten åkte vi tillbaka till Växjö igen. Nu har vi ganska precis kommit hem (okej nej, min skoldator som jag använder var så fucking seg så det tog typ en jäkla timme att starta photoshop och redigera bilderna till detta inlägget) och jag tänkte kolla på lite youtube-videos jag missat under helgen. Hoppas ni haft det bra, kram.
Tre bilder från idag, om ni undrar vad jag har för märken på benen så är det från handduken när jag låg och solade haha.

Tjärö och Lagunen

Hej allihopa! Idag har det varit superint väder här i sommarstugan. Så på förmiddagen gick jag till bryggan och solade en stund. Tog även årets första dopp (förutom i poolen) vilket är sjukt sorgligt att det har tagit så lång tid haha. Men det är ju först nu det har blivit riktigt varmt i Sverige så det är ju inte jättekonstigt.

Efter lunchen åkte vi ut med båten en runda. Vi åkte först till Tjärö och kollade lite, sen vidare till ett ställe som vi kallar för Lagunen. Där kan man bada från klippor/stenar och så vilket jag gillar. Jag tycker inte om stränder så mycket i Sverige då det ofta är massa tång och grejer. Så det var i alla fall väldigt mysigt. Nu har vi kommit tillbaka till stugan och håller på att laga kvällsmat. Imorgon ska vi åka hem igen så vi hörs mer då, puss.
Lite bilder från idag, både från bryggan här, båten och från Lagunen.

Kvällspromenad

Sista jobbdagen

Idag var det sista dagen på sommarjobbet, så nu har jag sommarlov på riktigt. Jag hade inget emot att jobba och jag tyckte det var ganska kul, men det känns otroligt skönt att vara heeelt ledig! Även idag hat vädret varit grymt, så jag har solat och badat som vanligt, himla mysigt.

Just nu sitter jag och min familj (utom Max som är på fotbollsläger i England) i bilen på väg till sommarstugan. Vi ska bara vara där över helgen men det ska bli mysigt i alla fall. Det ska bli jättefint väder så jag ser fram emot att bara slappa på  bryggan och bada i havet. Kram på er. Hoppas ni haft en bra dag.

Nyklippt

Idag har det varit helt fantastiskt väder ute! Strålande sol, över 25 grader och klarblå himmel hela dagen. Alltså helt seriöst det har inte synts ett enda moln på hela dagen. Så efter jobbet solade jag i någon timme, och senare vid halv fyra cyklade jag till stan och klippte mig. Jag var tvungen att klippa av ganska mycket då jag, som vanligt, väntar alldeles för länge innan jag klipper mig så mitt hår  var sjukt slitet. Men nu känns det i alla fall väldigt fräscht och fint även om det är ganska kort. Anyways, efter det solade jag lite mer samt badade i poolen. Vid sjutiden åt vi supergod kvällsmat och nu har jag precis satt mig vi datorn. Kram.
En efter-bild på mitt hår, har ingen direkt före-bild men som ni ser så är det ganska stor skillnad, men det känns ändå så skönt att fått bort allt de slitna.

Favoritpodcasts

Som ni säkert vet så lyssnar jag en hel del på podcasts, jag lyssnar när jag solar, städar, åker buss, springer osv. Föredrar det framför musik då man måste koncentrera sig mer på en podd och därför tänker man inte lika mycket på hur jobbigt det är att springa eller hur tråkigt det är att städa. Så nu tänkte jag tipsa om mina favoritpodcasts.
Den fantastiska resan med Zara och Noel - En relativt ny podcast där kompisarna Zara Larsson och Noel Flike pratar om allt möjligt. Den är väldigt random och man vet aldrig vad avsnitten kommer att handla om, vilket är väldigt kul.

Måndagspepp med Hanna och Ellinor - En väldigt positiv peppenade podd som drivs av Hanna Friberg och Ellinor Löfgren. Deras podd handlar om tonårsproblem, kärlek, självförtroende, resor och annat i den stilen. De berättar även många roliga historier från olika saker de upplevt tillsammans, något som är väldigt kul att lyssna på.
Michela och Dasha blogpod - Denna podden har tyvärr slutat sändas men man kan fortfarande gå tillbaka i arkviet och lyssna på gamla avsnitt. Podden drevs av bloggeskorna Michaela Forni och Dasha Girine och cirkulerade kring ämnet kärlek i alla olika former.

Aina och Thobias podcasts - Även denna podd har slutat sändas, men den drevs i alla fall av Aina Lesse och Thobias Johansson som båda var med i Paradise Hotel 2013. I början handlade podden om just deras tid i PH och de diskuterade de olika avsnitten samt delade med sig av saker vi inte fått se på TV. Efter det handlade podden om många olika saker, till exempel vänskap, högtider, pinsamheter med mera.
Relationspodden med Bingo och Katrin - Denna podd drivs av paret Katrin och Bingo där de i varje avsnitt hjälper sina lyssnare med olika relationsproblem. Problemen kommer från folk i alla olika åldrar och är oftast väldigt varierade vilket är roligt. De är inte heller rädda för att diskutera mot varandra i podden och argumenterar starkt för sin egna åsikt.

Mathilda och Andrea blogpod - Sist men absolut inte minst, min favoritpodd! Den drivs av kompisarna Mathilda och Andrea som precis tagit studenten. Podden handlar om alla olika sorters tonårsproblem, kärlek, skolångest, stress, familjeproblem, sociala medier, träningshets och så vidare. Men de berättar också ofta historier från sin vardag och delar med sig av både roliga, tråkiga och pinsamma saker som hänt. Till skillnad från de andra poddarna känns denna väldigt avslappnad, de klipper inte bort alla misstag och de vågar verkligen dela med sig av sig själva och vad som händer i deras liv. Det finns ingen podcast jag skrattar så mycket till som denna haha. Mitt allra största poddtips!

1 juli

Nu har vi kommit fram till min favoritmånad på året, juli! Dels för att det är den bästa sommarmånaden, dels för att jag fyller år och dels för att det är den enda månaden man inte går i skolan. Jag har dessutom väldigt mycket roliga planer denna månaden så jag ser så mycket fram emot juli!

Årets bästa månad inleddes med årets bästa väder. Det har varit 26 grader och sol större delen av dagen idag vilket är så jävla skönt! Så när jag jobbat klart gick jag ut och solade jag lite, badade i poolen och åt glass med jordgubbar. Det ska bli ännu finare väder imorgon så det blir asnice.
Två mobilbilder från idag.