Recept på Scones

Nu tänkte jag lägga upp receptet på mina Scones.
Btw så är jag fortfarande i skolan, men jag letade upp receptet på intrenet (ja, det är samma som jag använde).
 
Ingridienser:
8 dl vetemjöl
1 tsk salt
4 tsk bakpulver
3 dl mjölk
 
Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 250 grader (225 om du har varmluft).
2. Blanda mjöl, salt och bakpulver i en bunke.
3. Fördela ¨smöret i mjölet blandningen med fingertopparna, eller en gaffel till en gryning massa.
4. Tillsätt mjölk och rör snabbt ihop degen.
5. Dela degen i 4 delar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
6. Platta med mjölad hand ut varje del till en rund kaka, ca 15 cm i diameter.
7. Skåra varje kaka korsvis i 4 delar med en mjölad kniv, nagga sedan med en gaffel.
8. Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter eller tills dom får en fin färg.
9. När du har gräddat klart dom, bryt varje kaka i fyra delar och servera nygräddadde.
KLART!


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: Anonym

ååh, jag tänkte inte på att man kunde söka upp på nätet, så smart är jag.. men det finns säkert flera men jag ska använda det receptet du använde! antingen gör du riktigt snygga eller är receptet väldigt bra. tror det är båda. ska faktiskt göra domma imon, dom ser somsagt riktigt goda ut. tack att du la in receptet, hur gulligt som helst av dig! / en tjej som äääääälskar din blogg, Emma heter jag btw :) utan blogg dock.. men.. ja haha

2013-02-28 @ 19:55:43

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback