Skolavslutning

Idag har varit en väldigt fin, känslosam och hemsk dag. Vid lunchtid samlades hela klassen på fyra krogar för att äta lunch tillsammans en sista gång. Vi gav även våra mentorer presenter och en i klassen höll ett tal för dom som tack för dessa åren. Redan där brast det och mina och många andras ögon tårades. Per och Sandra har varit världens bäst de senaste tre åren, jag år så glas och tacksam över att vår klass har haft dom. Jag vet att det inte skulle varit alls samma sak utan dom och jag vet att vi i klassen inte varit lika nära om det inte hade varit för Per och Sandra. Ni förtjänar det bästa och jag kommer sakna er så otroligt mycket.


Efter lunchen bar det av till kyrkan, jag var ju med i kören och vi samlades lite innan för att öva en sista gång. Även här kändes allt jättesorgligt, att det var sista gången vi övade tillsammans. Samma känsla gnagde i mig på scenen när avslutningen drog igång. Detta är sista gången vi sjunger tillsammans efter alla veckor vi övat. Sen höll rektorn tal, stependier delades ut och efter det var det dags att samla klassen för att säga ett sista hejdå. Här släppte alla känslor och många ögon, bland annat mina, förvandlades snabbt till rinnande vattenfall. Alla kramade varandra och flera lärare kom även för att säga hejdå. Att se alla dela denna sorg över att vi kommer splittras var så en hemsk men samtidigt otroligt mäktig känsla.


Klass 9A var världens bästa klass, det var vår klass. Vi var klassen som aldrig kunde ta ansvar, klassen som alltid missade deadlines och tappade bort lappar. Klassen som kom för sent och inte kunde ta tag i saker. Men vi var också klassen som skrattade åt allt och ingenting, klassen som applåderade åt vad som helst och klassen med den bästa gemenskapen. Vi var världens bästa klass och jag kan inte ta in att vi aldrig mer kommer ses igen. Att gå från att träffas i princip varje dag i tre år till att ha splittrats för evigt gör så jävla ont. Jag kommer sakna min klass så otroligt mycket, jag kommer sakna lärarna, jag kommer sakna skolan och jag kommer sakna hela högstadiet. Att veta att allt detta ligger bakom mig nu skär i hjärtat. När jag var liten såg jag fram emot att börja gymnasiet och bli stor på riktigt. Men nu, nu när jag väl står här med rosen i handen och med tårfyllda ögon efter att ha sagt hejdå en sista gång så vill jag inget hellre än att få komma tillbaka.


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: Anonym

Hej! Idag är det den 2 april 2019 och det är ett tag sen jag började i tanneforskolan. Jag började i 6an och går fortfarande i 6A men när jag började här så trivdes jag inte men nu älskar jag min klass och skola. Men snart är det dags att sluta 6A och börja i 7an. Vill bara att alla ska börja i samma skola i 7an alla sökte till arena skolan men det var bara jag och en till som kom in och det känns hemskt. JAG VILL INTE LÄMNA DEN HÄR KLASSEN!😭

2019-04-02 @ 14:05:49

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback