Kör för det då!!

Fick en kommentar innan. Hon ville att jag skulle lägga upp receptet på kakorna.
Så jag gör väl det då:

Du behöver:
315 g vetermjöl
90 g kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250 g rumsvarmt smör
220 g farinsocker
250 g strösocker
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
185 g hackad mörk choklad(du kan egentligen ta nästa vad som helst om du vill, tex nonstop)

Gör såhär:
1. Sätt ugnen på 170ºC(varmluft)
2. Sila ner mjöl, bakpulver, kakao, vaniljsocker och salt i en skål.
3. En en större skål vispar du(med elvisp) smör, farinsocker och strösocket tills det blir luftigt. Sen lägger du i äggen och vispar ordentligt. Blanda ihop det med mjölblandningen och rör sen ner den hackade chokladen(eller vad du har valt att ha i).
4. Klicka ut smeten på en plåt och platta kakorna något(tänk på att dom flyter ut ganska mycket i ugnen, så lägg dom inte för nära varandra!!)
5. Grädda kakorna i ugnen i 8-10 minuter och låt svalna på galler(dom är väldigt mjuka i början, men dom stelna sen). Förvara i en burk med lock.
KLART!!


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: Emma

woho tack så mycket :D dock låter receptet misstänksamt likt ett annat jag har :D måste jämföra och se vilka som blir bäst :D mums! ^^

2011-10-16 @ 19:59:14
URL: http://emzaans.blogg.se/
Komentar från: Kornelia

Jag mår bara bra, vad har du hittat på ihelgen då? :)

2011-10-16 @ 20:25:43
URL: http://Korneliias.blgg.se

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback