Grillat!!

Idag hade vi simning på idrotten, somvar kl 11.30.
Men skulle simma 500m(dsv 20 längder) bröstsim. När man var klar med det fick man gå hem. Det vill säga man slutade för dagen!!
Jag och annie blev klara 25 minuter innan vi egentligen skulle sluta. Då mötte vi jennifer(som inte var med) och åkte och handlade marsmallows, fixade pinnbrödsdeg och köttbullar.
Vi gick till någon grillplats för att göra upp eld då.
Men det var lättare sagt än gjort:P
Tändstickorna slocknade innan vi han få don till veden, och vi hade ingen tändvätska.
Sen(efter många om och men) lyckade´s vi få rätt bra fyr på en bit tidningspapper, men när vi la den på veden blåste den ut grillen. Så vi fick springa efter och stama på den:P Så då hade vi ingen eld längre.
Sen plötsligt såropade jennifer: Vi har bara två tändstickor kvar efter denna.
Jag och Annie: VAAA??(vi hade ett helt paket med oss).
Med den sista tändstickan lyckades vi göra eld(puuust).
Så vi grillade pinnbröd(somingen orkade grilla ordentligt, för det tog för lång tid), köttbullar och marsmallows.
Efter ett tag kom lois också och vi hade skitkul!!!!:)

Sen gick jag och lois på stan, fast jag hade inga pengarmed mig;)
Nu har jag nyss duschat. Luktade skitmycket rök, för jag hade i princip suttit i grillen "för att hindra vinden från att släcka elden"
Kram!!(jättelångt inlägg, jag vet)

bild tagenmed det gamla objektivet, lite lagon fin sådär..


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback