Rolig hemkunskap

Heej på er! Jag kom precis hem från skolan. Nationella provet i fysik är av klarat och det känns SÅ JÄKLA SKÖNT! Var tvungen att ha caps lock för att uttrycka min glädje över det faktum att jag inte kommer behöva plugga nåågonting över huvud taget på två hela veckor. Provet gick i alla fall rätt bra tror jag, så det känns bra :) Dock råkade jag göra lite fel på labben så jag var tvungen att sudda ut typ halva. Jag satt precis jämte ett labbskåp med plexiglasdörrar så när jag suddade så smällde jag i armbågen i skåpet stenhårt två gånger och det lät väldigt högt så alla glodde på mig. Andra gången undrade till och med Elvis vad fan jag höll på med haha. Men jag efter jag ändrat klart på labben så tror jag det gick bra haha.
 
Efter provet hade vi bara en lektion och det var hemkunskap. Vi gjorde hallonpaj med vaniljsås och jag och Annie jobbade tillsammans. Vi hade vårt kök precis bredvid Saga och Azra. Saga åker till NY imorgon (såå avis) så vi pratade lite om tidskillnader och så eftersom jag också varit i USA. Saga skulle förklara att hon tyckte det var jobbigt med jetlagen, men hon kom inte på ordet. Så hon bara: Aa jag tycker det är jättejobbigt med.. eeh. jet, vad fan heter det? och Annie utbrister: hjärtklappning! Asså ni förstår inte hur mycket Saga och jag garvade åt det (jag redan på skratthumör då Jennifer "tryckte" in ett ägg i kontantuttaget haha), och dessutom kom Azra in med ahaa du menar jeeetlaagen (läs exakt som det stavas) vilket gjorde att vi bröt ihop fullständigt av garv och kunde inte koncentrera oss ett skit resten av lektionen haha.  Sen så stod vår HKK-lärare alldeles bakom Saga och skulle skrika på någon som var på andra sidan rummet. Det ledde till att Saga fick hjärtklappning på riktigt (lol haha) och vi dog av skratt igen. Vår paj och vaniljsås  blev i alla fall god även om den såg ut som spya med någon dallrig gul sak (vilket fick mig och Saga att garva ännu mer). Så detta har varit en väldigt rolig dag och nu ska jag njuta av att inte behöva plugga, kram!
Saga och Azra, när vi åt. Glada som alltid :)
Min och Annies paj, tur att den smakade bättre än vad den såg ut haha.


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback