Händelserik dag

Heej och ledsen att jag inte bloggat tidigare idag. Men denna dagen har varit ganska händelserik och jag känner redan nu att detta kommer bli ett långt inlägg. För det första byter jag både skola och gymnasielinje imorgon. Jag skulle ju som sagt gått samhäll/media men den inriktningen försvann på grund av för få som sökte den. Så då fick jag fyra dagar på mig att bestämma om jag antingen ville ta mitt andrahandsval (samhäll/samhäll) eller göra ett omval. Jag valde att göra ett omval och valde Estet/Media. Jag kände direkt när vi började att det inte var alls rätt linje för mig och jag trivdes inte speciellt bra på skolan heller. Så efter en del snack med stidieägledaren, föräldrar osv så kom jag till slut in på Samhäll/Samhäll på Katedral och dessutom i samma klass som Annie och Lois så jag slipper komma till en helt ny klass aldeles ensam. Det känns så himla bra och jag är så lättad över att allt äntligen är löst!
 
I eftermiddags fick jag veta att Kalle var på akuten med mamma för Kalle hade ramlat på sparkcykeln och slagit i läppen i styret. Han slog ut tre tänder och fick sy nio stygn. Stackars lilla Kalle-Balle. Efter skolan följde Lois och Sofia med mig hem och vi satt och snackade i flera timmar om allt möjligt. Vid åtta gjorde vi pannkakor och kollade på idol vilket var jättemysigt :) Sen filmade jag när pappa gjorde Ice Bocket Challenge hahah. Nu har jag precis duschat och jag och Max ska när som helst sätta på PH om Max bara kan spela klart sin jävla FIFA-match haha. Men vi hörs mer imorgon, godnatt bloggisen!


Kommentarer till detta inlägget:
Komentar från: Kassandra Palma

Åh så kul att du ska börja på Katedral!! :) hoppas du trivs där

2014-08-26 @ 21:19:28

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback