Finally fridayyy

Fredag people! Hur skönt? I alla fall, igår tillbringade jag hela dagen efter skolan hemma hos Annie och Lois. Först gick vi lite på stan för Annie behövde köpa en present. Jag köpte dock inget för ajg hade typ inga pengar med mig, och vi var liksom inte där för att gå i affärer eller så. Anyways, efter det kollade jag och Lois på PH och sen åt jag mat där. Sen bakade jag och Lois enegrikakor. Jag gillar inte det så mycket men dom blev fganska goda, dom var inte till oss utan Lois skulle ge bort dom.
 
Idag hade vi läbgre fredag, sista lektionen var kemi (tror jag haha) och vi har alltid labbar på fredagar. Denna gången gjorde vi en labb med ägg, salt och vatten och så skulle man få ägget att flyta på ett speciellt sätt. Orkar inte förklara mer utförligt än så haha. Jag och Hilda jobbade tillsammans och vi lyckades till slut. Jag råkade dock klanta mig lite hehe. För att få saltet att lösa sig i vattnet använde man en speciell "maskin" som man ställde glaset på och sen hade man en liten vit magnetgrej typ i glaset som då började snurra. Den grejen lyckades jag spola ner i handfatet när jag hällde ut vattnet. Men det var kul haha. Ikväll ska vi hem till våra grannar på middag, mysigt! Hoppas ni får en bra kväll.


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback