Temadag

Idag hade vi temadag i skolan. Detta temat var första världskriget eftersom det i år var 100 år sedan det bröt ut. Så vi hade inga vanliga lektioner idag vilket var sjukt nice. På morgonen lyssnade vi på en föreläsning som dock inte var så himla bra. Sen kollade vi på en film som hette All Quiet on the Western Front. Jag hade dock redan sett den i åttan eller nian, men det gjorde inte så mycket. De sista vi gjorde var att gå på en utställning på ett musée, det var väl helt okej. Denna dagen var i alla fall mycket bättre än vabnliga tisdagar och dessutom slutade vi halv två.
 
Efter skolan följde jag och Julia med Lois hem. Vi åt mellis, målade naglarna (inte jag dock) kollade HIMYM och slappade typ. Så det var jättemysigt. Jag kom hem för lite mer än en timme sen och nu har jag precis gjort svenskaläxan. Vi har ju som ni vet läst en bok som heter Dvärgen och nu är vi äntligen klara med det! Så det jag har gjort nu är att göra lite uppgifter och så tuill den. Ni anar inte hu skönt det känns att äntligen vara klar med den jävla boken. 
På tal om första världskriget, In England så är ju det kriget en mycket större händelse än vad det är i Sverige. Så när vi var i London på lovet så var det väldigt mycket olika "tillställningar" och hedrgingar på olika ställen. Som när vi var på fotbollsmatch så hade hela stadion en tyst minut för alla som offrade sig för deras land. Och på bilderna ovanför ser ni nästan en miljon röda vallmor, en för varje britt som dog under kriget. 


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback