Favoritpodcasts

Som ni säkert vet så lyssnar jag en hel del på podcasts, jag lyssnar när jag solar, städar, åker buss, springer osv. Föredrar det framför musik då man måste koncentrera sig mer på en podd och därför tänker man inte lika mycket på hur jobbigt det är att springa eller hur tråkigt det är att städa. Så nu tänkte jag tipsa om mina favoritpodcasts. 
Den fantastiska resan med Zara och Noel - En relativt ny podcast där kompisarna Zara Larsson och Noel Flike pratar om allt möjligt. Den är väldigt random och man vet aldrig vad avsnitten kommer att handla om, vilket är väldigt kul.
 
Måndagspepp med Hanna och Ellinor - En väldigt positiv peppenade podd som drivs av Hanna Friberg och Ellinor Löfgren. Deras podd handlar om tonårsproblem, kärlek, självförtroende, resor och annat i den stilen. De berättar även många roliga historier från olika saker de upplevt tillsammans, något som är väldigt kul att lyssna på. 
Michela och Dasha blogpod - Denna podden har tyvärr slutat sändas men man kan fortfarande gå tillbaka i arkviet och lyssna på gamla avsnitt. Podden drevs av bloggeskorna Michaela Forni och Dasha Girine och cirkulerade kring ämnet kärlek i alla olika former. 
 
Aina och Thobias podcasts - Även denna podd har slutat sändas, men den drevs i alla fall av Aina Lesse och Thobias Johansson som båda var med i Paradise Hotel 2013. I början handlade podden om just deras tid i PH och de diskuterade de olika avsnitten samt delade med sig av saker vi inte fått se på TV. Efter det handlade podden om många olika saker, till exempel vänskap, högtider, pinsamheter med mera.
Relationspodden med Bingo och Katrin - Denna podd drivs av paret Katrin och Bingo där de i varje avsnitt hjälper sina lyssnare med olika relationsproblem. Problemen kommer från folk i alla olika åldrar och är oftast väldigt varierade vilket är roligt. De är inte heller rädda för att diskutera mot varandra i podden och argumenterar starkt för sin egna åsikt. 
 
Mathilda och Andrea blogpod - Sist men absolut inte minst, min favoritpodd! Den drivs av kompisarna Mathilda och Andrea som precis tagit studenten. Podden handlar om alla olika sorters tonårsproblem, kärlek, skolångest, stress, familjeproblem, sociala medier, träningshets och så vidare. Men de berättar också ofta historier från sin vardag och delar med sig av både roliga, tråkiga och pinsamma saker som hänt. Till skillnad från de andra poddarna känns denna väldigt avslappnad, de klipper inte bort alla misstag och de vågar verkligen dela med sig av sig själva och vad som händer i deras liv. Det finns ingen podcast jag skrattar så mycket till som denna haha. Mitt allra största poddtips!


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback