Trysil dag 7 - hemfärd imorgon

Detta skrevs den 20 feb k. 22.01
 
Hej på er! Idag var det sista dagen här i Trysil, vi åker hem imorgon på morgonen eller förmiddagen. Det känns så jäkla tråkigt. Jag vill verkligen stanna kvar här, jag vill inte tillbaka till vardagen igen. Usch nej nu får jag ångest, fyfan vad jag inte vill åka hem. Denna veckan har verkligen varit heelt grym och jag kommer sakna det så himla mycket! Anyways, idag har det varit helt underbart väder här, strålande sol och klarblå himmel hela dagen, så härligt!
 
På morgonen åkte jag, Kalle Max och pappa upp till toppen av Trysil igen. Jag Max och lalle bestämde att åka 45 granders-backen ner igen vilket var en fruktansvärt dålig idé. backen var heelt isig, så det slutade med att efter ungefär 10 meter hade både jag och Kalle ramlat och gled ner resterande 3-400 meterna ner på rumpan. Ni kan ju tänka er själva hur ont det gör att glida på rumpan så långt på ismark, plus att det gick heelt sinnesjukt fort och dessutom hade man ju fortfarande skidorna på sig så benen var helt konstigt vinklade. Kalle kom ner lite före mig så när jag åkte ner så körde jag rakt in i honom eftersom jag inte hade någon kontroll över huvud taget. Vi tappade även alla skidor och stavar och det slutade med att vi aldrig hittade Kalles ena stav. Så det var ett äventyr haha. Efter det åkte vi lite blandade backar och bara njöt av hur fint vädret var, förutom att balarna var ganska isiga. Det har i alla fall varit en superbra sista dag här i kära Trysil. Kram!


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback