En dag i Helsingör

Först och främst, GRATTIS Annie och Lois som fyller 17 år idag. Vet inte vad jag skulle göra utan er, världens finaste vänner ♥ I alla fall, idag spenderade vi som sagt dagen i Helsingör med klassen. Bussen lämnade skolan vid sju på morgonen och vi anlände till Helsingör vid halv elva ungefär. Det första vi gjorde var att gå till Kronborg slott där vi gick runt lite medans vår historialärare berättade lite om slottet. Som ni säker vet så är kultur och historia inget som intresserar mig särskilt mycket, men det var ändå helt okej och visa saker var ganska intressant.
 
Efter det delade vi in oss i grupper (som man valde själva) och fick en karta fylld med utmärkta platser dit vi skulle gå och ta reda på olika saker. Det var inte så svårt att hitta och inte speciellt jobbiga saker att göra, så det var bra. Vi åt även lunch restaurang som hade lite allt möjligt. Jag och en rödspättafilé med pommes och det var jättegott. Allas rätter var verkligen himla goda och servitören var supertrevlig så det var riktigt lyckat. Vid tre tog vi bussen och färjan tillbaka till Växjö och jag kom hem för lite mer än en timme sen. Detta var i alla fall en riktig lyckad dag i Helsingör!
Tre bilder från när vi åkte färja, bilder från själva staden kommer upp imorgon. 


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback