Middag på PM

Igår åt jag och min familj middag på PM för att fira min 18-årsdag. Jag har ätit där innan men det var några år sedan nu, och sen dess har dom fått en stjärna så jag hade väldigt höga förväntningar (som jag redan nu kan säga uppfylldes). 
Först beställde vi inte lite dricka och rostade mandlar och till det fick vi även in lite bröd med tillbehör. Eftersom jag nu fyllt 18 så drack jag ett glas champange som var både gott och kändes väldigt vuxet haha. 
På översta bilden har ni min förätt. Det var sotad pilgrimsmussla med laxrom och broccoli från samt vinaigrette på fläder och syltad citron (har kollat upp det på hemsidan efteråt för att komma ihåg haha). Pilgrimsmussla är inte min favorit egentligen men denna plus alla tillbehör var god. Under ser ni även mammas förrätt som var råbiff med massa tillbehör. 
 
Medan vi väntade på varmrätterna försökte vi ta lite fina bilder haha. 
Dags för varmrätt. Jag, Max och Kalle beställde alla hängmörad ryggbiff med nyskördade grönsaker, husets pommes frîtes och sauce béarnaise. Dock var det första köttet för välstekt för att vara medium rare, så vi skickade faktiskt tillbaka dom (vilket jag som typisk svensk tycker är så jobbigt haha). Men det var det värt för när vi fick in dom igen var dom prefekt stekta och så himla goda! Och pommesen man fick till hamnar nog på topp 3 pommes jag ätit. 
Här ser ni även mammas och pappas värmrätter. Den första är forell med tillbehör, och det andra rostad grissida med tillbehör. 
Sist men inte minst har vi desserten. Den på bilden hette Ericas dessert och var den jag valde. Det understa lagret är en hallonsås, sedan en karameliserad mjölkchokladmousse, en hallonmousse och överst ett crunch på havre och choklad. På den låg även ett tunnt chokladflarn och ett färskt hallon. Alltså ni hör ju, hur gott? Jag var i desserthimlen haha. (har började det bli ganska mörkt ute så bilderna blev inte dom bästa men dom fick duga). 
Avslutar med en söt bild på pappa och Kalle haha. För att sammanfatta det hela så var detta en supergod middag verkligen, och det är alltid så mysigt att äta ute med familjen så jag hade en väldigt bra 18-årsmiddag!


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback