London dag 2

Idag började vi dagen med att gå på Brittish Museum, det är ett museum med historia från flera olika delar och tidsperioder av världen. Vi var mest intresserade av Egypten och mumier och så. Vi åt också lunch där vilket var gott. 
 
Sen tog vi tunnelbanan till Westminster för att kolla på Big Ben, Westminster Abbey osv. Turista helt enkelt. Big Ben var dock under ombyggnad så den såg vi inte (ni skymtar den längst till höger på första bilden). 
 
Sen tog vi en promenad genom en mysig park, köpte lite glass och sen kom vi till Buckingham Palace. Har ju sett det innan men tycker det är väldigt fint. 
 
Efter det shoppade vi på Oxford Street, jag hittade några saker jag är väldigt nöjd med. Tyvärr är detta den enda bilden jag tog därifrån men men. 
 
 
Vi avslutade shoppingrundan med kvällsmat på en restaurang som hette Hush, men mer från middagen tänkte jag skriva om i ett eget inlägg. Vi var väldigt väldigt nöjda i alla fall. 
Sen tog vi oss tillbaka till Islington där vi bor, så här kommer en bild härifrån tagen relativt nära vårt hotell. 


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback