Dagen i bilder

Idag började vi dagen med frukost på ett ställe som hette Buvette, det var väldigt gott. Inte i klass med igår men absolut gott, speciellt den färskpressade juicen. 
Efter det åkte vi till katakomberna. Det var alltså gångar under jorden på flera kliometer där i princip alla väggar bestod at ben och skallar från människor. Det var väldigt häftigt att se faktiskt. Vi hade köpt biljett och bokat tid i förväg vilket jag verkligen rekommenderar för den vanliga kön var sååå lång. 
Efter katakomberna åt vi lunch på en fransk väldigt mysig restaurang. Jag åt crispy chicken med ris och någon ingefärasås som var jättegott, över min förväntan faktiskt. 
Därefter åkte vi till ett köpcenter som hette Beaugrenelle, väldigt fint och fräscht och bra shopping tyckte jag i alla fall. Hittade en del saker som jag är nöjd med. 
Det sista vi gjorde var att ta oss till andra sidan stan för att kolla på Père-Lachaise som är en väldigt stor kyrkogård. Sånt är inte riktigt min grej men det var kul och se, och intressant hur annorlunda det är från exempelvis Sverige där gravarna tas hand om. Det görs inte med alla här utan det växte mossa osv på väldigt många gravar.
 
Det var dagen lite sammanfattat, nu är vi tillbaka på rummet och ska snart ut och äta kvällsmat. Jag tror vi ska äta italienskt ikväll så det ska bli väldigt gott. Ikväll är även vår sista kväll för vi åker hem imorgon vid lunchtid, resan har gått väldigt fort men varit väldigt bra :)


Kommentarer till detta inlägget:

Tack för att du kommenterar!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/bloggadress:

Kommentar:

Trackback